یادی از آموزگاران دبستان جامی بیدخت

به بهانه ی روز اول ماه مهر

دبستان جامی بیدخت

دبستان جامی بیدخت، گناباد

      حضرت علی علیه السلام فرمود:«هر کس به من حرفی بیاموزذ، مرا بنده ی خویش ساخته است.»

      نظر به این که برای آموزگاران دوره های تحصیلی – مخصوصاً دوره ی ابتدائی – خود ارزش و احترام والائی قائل بوده و هستم ونام ویاد آن عزیزان و روزهای خوب دورانی که در محضرشان کسب دانش می کردم هیچ گاه از خاطرم نمی رود، بر آن شدم که به مناسبت اول ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید، با ذکر اسامی شریف معلمان بزرگوار شش ساله ی ابتدائی خودم در دبستان جامی بیدخت درسال های 1330 خورشیدی و نام مدیرمحترم دبستان ( که ایشان هم گهگاه به کلاس آمده و مطالبی آموزش می دادند) و نیز نام بعضی دیگر از آموزگاران آن سال های دبستان جامی (دبستان شهید رفیعی فعلی) را که به خاطر می آورم، یاد آن عزیزان را گرامی بدارم:

     مرحوم آقای یدالله تابان، مدیر محترم دبستان.

     مرحوم آقای محمد نورائی بیدخت، آموزگار محترم کلاس اول.

     مرحوم آقای ابوالحسن سلطانخواه بیدختی، آموزگار محترم کلاس دوم.

     مرحوم آقای محمد ناصر نعمتی شهری، آموزگارمحترم کلاس سوم.

    آقای … رضائی دلویی، آموزگارمحترم کلاس چهارم.

   آقای عباسعلی کاظمی بیدختی، آموزگار محترم کلاس پنجم.

   مرحوم آقای اسدالله معماری بیدختی، آموزگار محترم کلاس ششم ( سه ماهه ی اول سال تحصیلی ).

   آقای محمد حسین اکرامی نوغابی، آموزگار محترم کلاس ششم (شش ماهه ی آخر سال تحصیلی).

   مرحوم آقای شیخ علی ذوقی بیدختی، آموزگار محترم دروس قران و تعلیمات دینی.

      در آن سال ها مرحوم حاج سلطان محمد نوری بیدختی، مرحوم میرزا اسدالله اسدی نوغابی، مرحوم … همراز شهری، محمد نیکخواه خیبری، مرحوم سلطان ابراهیم بقائی بیدختی، آقای صادق جبلّی، و … نیز در دبستان جامی تدریس می کردند. ضمناً زحمت حفظ پاکیزگی محیط دبستان به عهده ی مرحوم آقای … سمیعی دلویی و مرحوم  ابوالقاسم نوربخش بیدختی بود.

یاد همه شان گرامی باد.

دربارهٔ در کوچه های بیدخت

به عنوان یک بیدختی متولد دهه 1320 خورشیدی سعی دارم خاطرات و دانسته های خود در باره بیدخت چند دهه پیش را بازگو کنم. به عنوان چاشنی، برخی مطالب کوتاه دینی، فرهنگی و ادبی نیز اضافه می کنم. البته عکس های قدیمی نیز جایگاه خاص خود را دارند. همواره نیازمند راهنمائی و همکاری دوستان و همشهریان عزیز هستم؛ انشاءالله دریغ نخواهند ورزید.
این نوشته در مناسبت ها ارسال شده و با , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

