برگی از یک کتاب/6

برگی از کتاب مادر

« گويند مرا چو زاد مادر»     پاكيزه چو شبنم سحر زاد

پاكيزه بزاد  و   پاك پرورد     رحمت به روان مادرم باد

*

« لبخند نهاد   بر      لب من»     يعني كه به خلق مهربان باش

« دستم بگرفت و پا به پا برد»    يعني كه به راه حق روان باش

*

« يك حرف و دو حرف بر زبانم»     بنهاد كه نغمه ساز باشم

شاعر شوم  و  چو نغمه ي خويش     افسونگر  و دلنواز باشم

*

« شب ها بر گاهواره ي من»     بنشست و زخواب خوش حذر كرد

يعني كه  براي  خاطر دوست     از راحت خود   توان     گذر كرد

*

هر صبح به آب چشمه ي عشق      بنهاد  و    بداد شستشويم

تا شهره شوم   به    تازه روئي     با اشك سحر بشست رويم

*

آن روز كه چنگ گربه اي شوخ     خون از سر و چشم من رها كرد

داني كه به اشك من  چه ها ديد؟      داني كه دو ديده خون فشان كرد؟

*

شب چون سر كوچكم به نرمي     بر سينه ي گرم او فرو خفت

از شيشه       فرشتگان شنيدند     كاهسته هنوز قصه مي گفت

*

او رفت و كنون به هستي من      هر نقش نكو كه هست از اوست

افسوس كه نيست   تا بگويم:     « تا هستم و هست دارمش دوست»

                                            جعفر موٌيد                                                                            

………………………………………….

     مادر، ويراستهْ: دكتر جعفر شاهيد( مدير روزنامه جوانمردان)، از انتشارات روزنامه جوانمردان، تهران، آذر 1349، صفحه 192.

 

دربارهٔ در کوچه های بیدخت

به عنوان یک بیدختی متولد دهه 1320 خورشیدی سعی دارم خاطرات و دانسته های خود در باره بیدخت چند دهه پیش را بازگو کنم. به عنوان چاشنی، برخی مطالب کوتاه دینی، فرهنگی و ادبی نیز اضافه می کنم. البته عکس های قدیمی نیز جایگاه خاص خود را دارند. همواره نیازمند راهنمائی و همکاری دوستان و همشهریان عزیز هستم؛ انشاءالله دریغ نخواهند ورزید.
این نوشته در کتاب ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

