میدان/20

ميدان بيستم: بصيرت

     از ميدان يقين ميدان بصيرت زايد. قوله تعالي:« تذكّروا فاذا هم مبصرون.» بصيرت ديده ور شدن است. بصيرت به سه چيز است: بصيرت قبول، بصيرت اتباع، و بصيرت حقيقت. بصيرت قبول رسيدِ تست به يافت آشنايي:« قد جاءكم بصائر من ربّكم»؛ بصيرت اتباع راه سنت به صلابت سپردن است:« علي بصيرة انا و من اتبعني»؛ و بصيرت حقيقت، مولاي خود را به ديده ي دل ديدن است:« تبصرة و ذكري لكل عبد منيب». بصيرت قبول در نظاره ي تجارب و علامات و دلايل است. و بصيرت اتباع در كتاب و سنت و آثار سلف است. و بصيرت حقيقت چراغ است در دل كه« اينكم»، و ندا در گوش كه« ايدرم»، و نشان روشن كه« با تو ام».

………………………………………………..

     صد ميدان، خواجه عبد الله اانصاري.

دربارهٔ در کوچه های بیدخت

به عنوان یک بیدختی متولد دهه 1320 خورشیدی سعی دارم خاطرات و دانسته های خود در باره بیدخت چند دهه پیش را بازگو کنم. به عنوان چاشنی، برخی مطالب کوتاه دینی، فرهنگی و ادبی نیز اضافه می کنم. البته عکس های قدیمی نیز جایگاه خاص خود را دارند. همواره نیازمند راهنمائی و همکاری دوستان و همشهریان عزیز هستم؛ انشاءالله دریغ نخواهند ورزید.
این نوشته در صد میدان ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

