تصنيف/2

آشفته حالي

معینی کرمانشاهی

رحیم معینی کرمانشاهی، شاعر و ترانه سرا

شعر از: رحیم معینی کرمانشاهی

آهنگساز: علي تجويدي

………………………………………..

اين همه آشفته حالي، اين همه نازك خيالي

اي به دوش افكنده گيسو، از تو دارم، از تو دارم

اين غرور عشق و مستي، خنده بر غوغاي هستي

اي سيه چشم سيه مو، از تو دارم، از تو دارم

اين تو بودي، كز ازل خواندي به من، درس وفا را

اين تو بودي، كآشنا كردي به عشق، اين مبتلا را

من كه اين حاشا نكردم، از غمت پروا نكردم

دين من، دنياي من، از عشق جاويدان تو رونق گرفته

سوز من، سوداي من، از نور بي پايان تو رونق گرفته

من خود، آتشي كه مرا داده رنگ فنا، مي شناسم

من خود، شيوه ي نگه چشم مست تو را، مي شناسم

ديگر اي برگشته مژگان، از نگاهم رو مگردان

دين من، دنياي من، از عشق جاويدان تو رونق گرفته

سوز من، سوداي من، از نور بي پايان تو رونق گرفته

اين همه آشفته حالي، اين همه نازك خيالي

اي به دوش افكنده گيسو، از تو دارم، از تو دارم

اين غرور عشق و مستي، خنده بر غوغاي هستي

اي سيه چشم سيه مو، از تو دارم، از تو دارم؛ از تو دارم

………………………………………………………….

*اين تصنيف ابتدا توسط بانو دلكش اجرا و سپس توسط عليرضا افتخاري باز خواني شده است.

دربارهٔ در کوچه های بیدخت

به عنوان یک بیدختی متولد دهه 1320 خورشیدی سعی دارم خاطرات و دانسته های خود در باره بیدخت چند دهه پیش را بازگو کنم. به عنوان چاشنی، برخی مطالب کوتاه دینی، فرهنگی و ادبی نیز اضافه می کنم. البته عکس های قدیمی نیز جایگاه خاص خود را دارند. همواره نیازمند راهنمائی و همکاری دوستان و همشهریان عزیز هستم؛ انشاءالله دریغ نخواهند ورزید.
این نوشته در فرهنگی, ادبی ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

