بیدخت در وبلاگ های دیگر/3

تلاش و باور یک ایرانی برای صلح جهانی

دنیای بدون جنگ و خونریزی

بیدخت شهر ساکت و آرام در چهارکیلومتری شهر گناباد شهر قناتهای جهان است.خاطره حضور در بیدخت را در مطالب قبلی وبلاکم نوشته ام.جهت خواندن آن به آرشیو مطالب مراجعه کنید

بیدخت

به شهری در 4 کیلومتری گناباد رسیده بودم. بیدخت مهربانی مردم،که دوست داشتند به من خدمت کنند.قابل لمس بود.به امید امامزاده و استراحت در این شهر،آخر شب به آنجا رفتم. بابت این رفتنم خیلی عذاب روحی کشیدم.بعد فهمیدم. مزاربزرگان هم وطن دراویش است.در لحظه ورودم یکی پرسید:فقیری؟ در جواب گفتم: خدارا شکر،چیزی کم ندارم،چرا فقیر باشم؟ در بیدخت به هرکه می رسیدم این سوال را از من می کرد. بعد ها فهمیدم.این کلمه یک رمز عبور برای دسترسی وتعلق برای مزار این هموطنان دراویش است.

 

دربارهٔ در کوچه های بیدخت

به عنوان یک بیدختی متولد دهه 1320 خورشیدی سعی دارم خاطرات و دانسته های خود در باره بیدخت چند دهه پیش را بازگو کنم. به عنوان چاشنی، برخی مطالب کوتاه دینی، فرهنگی و ادبی نیز اضافه می کنم. البته عکس های قدیمی نیز جایگاه خاص خود را دارند. همواره نیازمند راهنمائی و همکاری دوستان و همشهریان عزیز هستم؛ انشاءالله دریغ نخواهند ورزید.
این نوشته در فرهنگی, عکس ارسال شده و با , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

