تصنیف/1( امشب شب مهتابه)

امشب شب مهتابه

استاد علی اکبر شیدا

استاد علی اکبر شیدا

     ساخته ی: علی اکبر شیدا

     امشب به بَر من استُ آن مایه ی ناز

     یا رب تو کلید صبحُ در چاه انداز

     ای روشنیِ صبح، به مشرق برگرد

     ای ظلمت شب، با من بیچاره بساز

     امشب شب مهتابه، حبیبم را می خوام

     حبیبم اگر خوابه، طبیبم را می خوام

     خواب استُ بیدارش کنید

     مست استُ هشیارش کنید

     گویید فلانی اومده

     آن یار جانی اومده

     اومده حالِ تو، احوال تو، سیه خال تو

     سفید روی تو، سیه موی تو، ببیند برود

     امشب شب مهتابه، حبیبم را می خوام

     حبیبم اگر خوابه، طبیبم را می خوام.

…………………………………..

*علی اکبر شیدا، آهنگساز دوره قاجار، در سال1254 مهشیدی در شیراز به دنیا آمد و در سال1324 مهشیدی چشم از جهان فرو بست.

دربارهٔ در کوچه های بیدخت

به عنوان یک بیدختی متولد دهه 1320 خورشیدی سعی دارم خاطرات و دانسته های خود در باره بیدخت چند دهه پیش را بازگو کنم. به عنوان چاشنی، برخی مطالب کوتاه دینی، فرهنگی و ادبی نیز اضافه می کنم. البته عکس های قدیمی نیز جایگاه خاص خود را دارند. همواره نیازمند راهنمائی و همکاری دوستان و همشهریان عزیز هستم؛ انشاءالله دریغ نخواهند ورزید.
این نوشته در فرهنگی, تصنیف ارسال شده و با , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای تصنیف/1( امشب شب مهتابه)

  1. هفت وادی :گفت

    با عرض سلام جسارتا تصویرالحاقی مربوط به عارف قزوینی است و نه علی اکبر خان شیدا

  2. رضا :گفت

    با سلام لطفا بخش یادی از گذشته را فعال کنید

پاسخی بگذارید

